tisdag 26 januari 2010

Vegan Shake Crew goes abroad!

Jag har visst tappat stinget lite och varit lite dålig på att uppdatera. Kanske för att jag varit lite lat med maten så jag inte direkt haft något att skriva om. Men nu har jag faktiskt en nyhet! Jag har fått ett jobb i England så om ungefär tre veckor flyttar Vegan Shake Crew utomlands. Det blir aupairjobb i en liten stad utanför London.

Jag är väldigt pepp för:
  1. familjen är vegetarianer så jag behöver inte oroa mig för att behöva laga köttmat.
  2. det är en indisk familj så jag kommer få ta del av indisk kultur igen vilket jag saknat.
  3. jag kommer att bo nära London, vilket borde vara mer veganvänligt än Norrköping. Eller?
Det som är positivt för er läsare är att min värdmamma gillar att laga mat och om hon är generös med sina recept så kommer det komma upp en massa indisk mat på bloggen i vår. Jag tänkte också utforska det veganska utbudet där jag bor. England är ju före Sverige med mycket i vegoväg men jag kommer bo i en liten stad så det blir spännande att se vad jag kan hitta där.

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera, men om jag inte kommit mig för det innan så ses vi ju nästa gång i England!

Cheers mates!

8 kommentarer:

  1. Lycka till i England! Tycker det är modigt att våga nåt sånt, jag tror jag aldrig skulle kunna göra det. Hoppas inte ungarna är alltför dryga. Kickass med vegetarianfamiljen! :D

    SvaraRadera
  2. jag är ganska nervös men det ska nog gå fint.
    Tack! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter så kul! Good luck! Och jag längtar redan efter en massa underbara indiska recept! :)

    SvaraRadera
  4. tack hannah! hihi, jag hoppas på att det ska bli en del iallafall :) men jag får ju kolla med henne först att hon är okej med det.

    SvaraRadera
  5. Vad kul för dig! Hur fick du jobbet? Genom förmedling eller privat? Jag vill också bli au-pair och är lite nyfiken:)

    SvaraRadera
  6. jag fick jobbet via en sida som heter www.aupair-world.net där man kan registrera en egen profil och söka efter familjer. jag fick tips om den sidan av en kompis som jobbat som aupair och jag tycker den känns seriös.

    du kan ju kolla in sidan och läsa lite om hur det funkar och känna av vad du vill. lycka till :)

    SvaraRadera
  7. Kul det låter! Ser fram emot Indiska recept!

    SvaraRadera
  8. jag ska väl inte ropa hej än, men om hon vill dela med sig av sina recept ska jag lägga upp dem här iallafall ;)

    SvaraRadera