onsdag 29 juni 2011

Kafé Braheparken

En lagom het dag i slutet av juni var jag och min respektive inne i Jönköping för att inviga det (ganska) nya vegancaféet Kafé Braheparken. Dagens lunch + salladsbuffé för 70 kronor (10% studentrabatt om man har csn-kort) är ju inte fy skam. God mat och god efterrätt till vettiga priser. Varför finns det inte fler såna caféer i Sverige? Det var iallafall ett lyckat besök då både jag och min käraste som annars är köttis (vegetarian/vegan på halvtid) var nöjda. Blir garanterat återbesök i sommar eller i höst när jag har mer pengar och kan bunkra upp med vegovaror från deras deli, samt kanske köpa någon t-shirt eller tygkasse. Jag som knappt har några tygkassar sedan innan... Jag köpte iallafall med mig några ölkorvar och lite pastej. Nu blir det fest på fredag när jag får äta delikatesskorvar till middagen. Muuums.

Frv. Ölkorv Pyrossi, Ölkorv Chorizo, Ölkorv chili. Alla korvar kostade 20 kr styck utom den tjocke som kostade 23 kr. Samt Paprikapaté och Smörsoppspaté för 8 kr styck. (paprikapatén var dock väldigt salt. Är nog godare att ha någon grönsak på mackan om man ska äta den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar