onsdag 28 oktober 2009

Couscousotto


Jag kände för att göra risotto men jag är pinsamt dålig på att koka ris, så jag kom på den utomordentliga idén att jag kan göra det på couscous istället = couscousotto. Men det blev inte riktigt som jag tänkt först (vilket var lite mer avancerat) utan slutade med att jag bara blandade couscous med soltorkade tomater och gröna oliver (som jag mixat). Jag gillar visst soltorkade tomater och att mixa saker, verkar det som. Till det hade jag stekt sojakött, avokado, sweet&sour-sås och lite sojayoghurt. Jag vet att bilden är ganska beige men det var faktiskt lite godare än det ser ut iallafall. Ska bara luska ut något annat man kan blanda i för att göra en roligare couscousotto. Om någon har andra idéer är de välkomna. (som vanligt, vad tjatig jag är)

2 kommentarer:

  1. Ser jätte gott ut! :D
    Kul med lite inspiration faktiskt, är så dålig på att laga mat till mig själv x)

    SvaraRadera
  2. vad härligt att jag kan inspirera :)
    jag klurar på någon annan slags couscousotto att göra, så det kommer mer! hihi

    SvaraRadera