måndag 18 juli 2011

Förebild #1 - Ginger


Detta är Ginger, en ung och passionerad kvinna som brinner för det hon tror på och inte viker sig för dem som försöker trycka ner henne. Hon står på de svagas sida och är beredd att försvara sina ideal. Ginger är alfahonan i gruppen och den idérika som leder sina vänner i kampen mot kycklingpajmakarna. En amasonkvinna som vet vad hon vill, hon vill inte att hon och hennes vänner ska bli paj och hon kämpar för att rädda dem. Ginger är värd all beundran.

Okej, jag vet att Ginger är en karaktär i en barnfilm. Ändock tycker jag att hon kan vara en förebild. Någon som står upp för sina ideal är aldrig fel att beundra. Dessutom är hon ju djurrättsaktivist hihi. Säga vad man vill om denna film men om man läser lite mellan raderna kan man hitta små budskap ändå, beroende på hur man väljer att tolka filmen.

Jag vet att jag är töntig men det står jag för.

(bildkälla: Google)

2 kommentarer: