tisdag 11 juni 2013

Grape nuts vol 2


Förra veckan fick jag hem mina efterlängtade grape nuts (om ni har läst det här inlägget). Alltså har jag avnjutit min egenkomponerade "engelska frukost" imorse. Det enda som fattades nu var två flåsande hundar på golvet framför mig. När jag jobbade som aupair brukade jag alltid börja dagen med en banan och sedan en lång hundpromenad i skogen med Englands gladaste hundar. Efter hundpromenaden åt jag min grape nuts-frukost i soffan framför något dåligt tv-program med två flåsande och trötta men väldigt nöjda hundar framför mig. Those where the days..

Jag köpte dem från The English Shop och där kostar ett paket idag 55 sek + frakt på 40 sek om paketet ligger under ett kilo. Jag betalade alltså 150 sek för två paket vilket är överkomligt men inte jättebilligt jämfört med att köpa müsli i Sverige. Det blir dock lite dyrt om man köper bara ett paket eftersom frakten fortfarande ligger på 40 sek, om man nu inte vet om man tycker om det. Men känner man att det kan vara värt att testa så kan jag rekommendera The English Shop. Där har de även en massa annat smått och gott, tror inte de har så mycket veganskt dock.

Serveringstips:
Häll müsli i en skål, färdigblandad eller egenkomponerad - förslagsvis med lite torkade frukter och frön. Jag tog det jag hade hemma vilket var någon basmüsli, kruskakli och russin. Häll över valfri vegetabilisk mjölk, jag föredrar sojamjölk. Strö över grape nutsen och blanda inte, de är inte lika goda om de blir mosiga av mjölken. Grejen med dem är att de är väldigt hårda och knapriga och ger ett härligt tuggmotstånd. Bäst (tycker jag) är att strö över grape nuts och beta av dem för att sedan strö på nya när man ätit upp de flesta så man tar det liksom lager för lager, för att hålla det knaprigt. Eller så gör man helt enkelt bara hur man nu själv känner för. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar