söndag 9 juni 2013

Snabb bönsallad

Nu har sommarvärmen kommit, alltså har vi ställt in oss på vårt sallads-mode. Idag slängde jag ihop en bönsallad av lite gott och blandat som vi hade hemma. Varsågoda.


Ingredienser:
Kidneybönor
½ rödlök
2 tomater
Gurka (ca 10 cm)
2 avokados
En skvätt citronsaft
Lite olivolja
Örtsalt

Gör så här:
Skölj av bönorna och lägg i en bunke. Hacka tomat, gurka och avokado grovt och finhacka rödlöken. Rör ihop och häll över citron och olivolja. Smaka av med lite örtsalt. Vi hade svarta och gröna oliver och feferoni till.

2 kommentarer:

  1. En favorit här hemma! Jag brukar dock skvätta i lite vinäger och kanske hacka ner lite chili också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sallad fungerar ju alltid eftersom det bara är att slänga i vad man nu har hemma :D har inte testat med chili, ska se om jag vågar mig på det, min sambo gillar inte stark mat :P (ändå klämde han i sig nästan hela burken feferoni, han är knäpp haha)

      Radera