torsdag 30 juli 2009

Dagens tips: mangomarmelad

Imorse hade jag en lite extraordinär smakupplevelse. För första gången har jag smakat mangomarmelad. Jag har aldrig varit så förtjust mango men efter min vistelse i Indien blev jag lite omvänd. Och detta var en positiv upplevelse. Eftersom den är naturlig och utan konstiga tillsatser så smakar den verkligen mango och inte något slags kemiskt mangosubstitut.
Har länge gått och spanat på den på jobbet men inte haft råd att köpa, tills mamma kom in i butiken igår och jag lyckades övertala henne att köpa den. = den är rättvis.
DOCK funkade det inte så bra på hembakt rågbröd för det tog bort mangosmaken lite och smakade mest bara sött. Det var först när jag smakade av "bara" marmeladen som jag kände att det smakade mango. Men jag tror att om man lägger en klick på pannkakor eller våfflor, till efterätt, kan det nog vara väldigt gott. Eller kanske lite till morgonyoghurten.
Dagens tips: Eswatinis manogmarmelad. Jag är inte säker, men jag tror den finns i de flesta lite större Världsbutiker. Tycker att det borde finnas där iallafall.

1 kommentar:

  1. Åh, mangomarmelad. Det låter verkligen gott, även om jag inte är marmeladmänniska. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera